Connectgroepen en Teams

Vind vrijheid: Sluit je aan bij een connectgroep.

Wanneer we God hebben leren kennen, is vrijheid vinden de volgende stap. Vaak denken we dat geloven synoniem is met het einde van onze vrijheid maar het tegendeel is waar. God wil jou juist de vrijheid geven om het leven te leiden dat Hij met jou bedoeld heeft.

Vrijheid vinden we als we bereid zijn de richtlijnen en principes van God te volgen. Twee zaken zijn daarvoor belangrijk: kennis van deze principes en relaties met andere mensen. Levensverandering gebeurt immers vooral in de context van relaties.

Daarom zijn onze connectgroepen zo belangrijk. Hier zijn we écht kerk. In deze kleine groepen die thuis samenkomen wordt het leven gedeeld. We zien connectgroepen als gezellige samenkomsten van vrienden die samen hun geloof beleven. In een sfeer van openheid, kwetsbaarheid, vertrouwen en authenticiteit kan ieder zichzelf zijn. Hier kunnen levenservaringen (positief en negatief) met elkaar gedeeld worden. Overwinningen worden samen gevierd, moeilijkheden worden samen gedragen.

De leden van de connectgroepen bieden steun en hulp aan elkaar wanneer nodig. Het is een plaats waar je geliefd en gewaardeerd wordt ongeacht wat er aan de hand is in jouw leven.

In deze connectgroepen vinden mensen vrijheid door met elkaar tijd door te brengen, samen te bidden en de prediking van zondag verder te bespreken zodat ze leren over Gods principes en hoe deze in praktijk te brengen.

Voor meer info kan je contact opnemen.

Maak het verschil: Vervoeg ons Dream Team.

Voldoening ervaren we niet door aan de zijlijn te staan maar juist door onze passies in te zetten in dienst van anderen als onderdeel van een team. De mens is ontworpen om deel te zijn van iets groters: een beweging, een missie, een groter doel, … Zou dit niet de kerk kunnen zijn?

Als kerk willen we mensen helpen om het doel dat God met hen heeft te bereiken door anderen te dienen via de kerk. Dat is de rol van wat wij het “Dream Team” noemen. Het is een team van mensen dat hun droom realiseert binnen de kerk zodat anderen er beter van worden.

Dit is niet zomaar een groep vrijwilligers die taakjes en klusjes uitvoeren. Het is een groep mensen die samen datgene doen waar God hen voor gemaakt heeft en hun doel bereiken. Het Dream Team helpt ons onze focus te verleggen van onszelf naar anderen. Het geeft ons iets dat groter is dan onze problemen zodat we voldoening kunnen hebben in ons leven.